Friday, May 16, 2008

De Juventiske Leker


Helgen 09.05 til 12. 15 var det juvente tur i Larvik. Her var jo selvfølgelig jeg med... Eneste dumme var den lange togreisen på ca. 8 timer! Men... Jeg fikk hvertfall tid til å lese på prøve da.. haha.... Da jeg endelig var fremme på togstasjonen i larvik skulle jeg ta buss nr. 210 mot rekkevik eller noe. Greit nok, tenkte jeg først. Men neida.. Det var det da 3 busstopp på hver sin side av gaten. Ok, jeg sjekker bare ruten og ser hvor den går fra... Men hvar det noen rutetabell der? nei! Så det endte opp med at jeg stod på andre siden av der bussen gikk fra når den kom, og jeg måtte vente en halvtime på neste... Når jeg omsider kom meg opp til campingplassen ved navn gon camping ringte telefonen.. Det var en av lederne på turen som sa at de satt i bilkø, og kom nok ikke før 1-2 timer senere. Så da hadde jeg meg et lite måltid bestående av chinakuler (eller pops som disse het) og chips. Når det var spist opp hadde jeg meg en liten tur rundt i området og fotograferte diverse ting som løvetennerm, trær osv.

Når vi kom til Lørdagen ble vi vekket kl. 08.30 av folk som kom inn og ropte "frokost om en halvtime". 2 timer senere var det duket for fotballkamp. Lagene var som følger: Folk fra Larvik, folk fra son og resten (med meg på laget). Det var en hard kamp med mange mål. Men vi vant til slutt. Etter dette var det sekke løp og skrive sms konkurransen (uten t9 da). Litt senere var det svømming på planen. Her var da jeg valgt til å svømme ca. 50 m i iskald vann med et telys i hånden på tid. Etter et iskald bad, skulle dommerne trekke seg tilbake og se på resultatene. "Og seieren går til".... *trommevirvel* "Resten!" (som da var laget mitt). Etter dette hadde vi også noen andre leker før vi kunne gjøre akkuart det vi ville til middag. Når vi kom til middagen var det da taco som sto på menyen (som forresten var veldig godt!).


På søndagen ble det volleyball turnering som vi også vant. Og helt til slutt på dagen fikk vi vår selvbygget pokal formet som den ulympiske ild.


På mandagen var det tid for tilbakereisen. Også denne gangen varte den i lange 8 timer. Så også her fikk jeg veeeeeldig god tid til å lese på prøve. Så det var jo nesten litt praktisk... haha..
(flere bilder kommer etterhvert... men har ikke fått tak i de enda;))

4 comments:

Are said...

"Så da hadde jeg meg et lite måltid bestående av chinakuler (eller pops som disse het) og chips. Når det var spist opp hadde jeg meg en liten tur rundt i området og fotograferte diverse ting som løvetennerm, trær osv.
"

..og jeg fikk bilder av både pops, chips og blomster på mms, takker :)

Tommy said...

hehe.. verseod;)

Renate said...

Jeg fikk ikke bilder av pops, men av en løveann..:-(

Are said...

Det er fordi du er moren ;)