Monday, May 19, 2008

17.mai 2008



Og nå kommer omsider det etterlengtede *trommevirvel*.. 17. mai innlegget. Jippi!

Vi kan da begynne med morgenen:

Tidlig på morgenen, dvs. 06.45 (ikke 11.00 som noen kaller tidlig), stod jeg opp. Jeg fant frem noen klær og tok litt voks i håret, før jeg tok meg en skive i hånden og gikk til bussen. 10minutter etter kom bussen bort til holdeplassen hvor jeg stod. Jeg fant frem pengene fra lommen og gikk på. Det var en på bussen fra før, så jeg hadde god plass! 20 minutter senere var jeg på festplassen. Det var nå 7 minutter til jeg skulle møte andre folk fra juvente oppe på engen hvor vi skulle spise frokost. Når jeg kom opp der fant jeg ikke fram først så jeg ringte en av lederne og det viste seg at jeg skulle inn i huset rett bak meg. Jeg kunne ikke annet enn å begynne å le... Etter frokosten skulle vi gå i tog. Men først var det jo selvfølgelig litt venting, og det var jo ikke noe annet sted enn i skyggen, hvor det blåste og var kaldt. Når vi først begynte å gå, fikk jeg varmen i meg igjen. Mens vi gikk i toget sang vi en del forskjellige sanger (vi vil si meg og en annen). Og kom egentlig frem til at vi kunne sanger som "jeg kikker på jenter, jeg har solbriller på. Så ingen riktig ser hvor jeg ser..." (husker ikke hva den heter) bedre enn nasjonal sangen. Etter toget skulle vi opp på fløyen og grille. Da fikk jeg med meg noen folk som gikk opp, istedenfor å ta banen. Når vi endelig var fremme var det også noen leker av forskjellige slag. Blandt annet quizzzz. Men desverre måtte jeg gå mitt under quizen, siden jeg skulle videre til askøy hvor min far og de hadde dratt. Så jeg løp ned på 5 minutter (liksom) og hoppet på første og beste buss til Askøy.



På Askøy var det masse mat. Blant annet hjemmelaget rømmegrøt, spekemat, hotdog og hamburger, salater osv. Og etterpå var det jo selvfølgelig dessert også. Rundt om kl. 11 kjørte vi hjem...

3 comments:

Are said...

Postgirobygget og ikke Bjørnstjerne Bjørnson altså? Jaja, det ble sunget i alle fall :)

Kjekt å se bilder av Bergen på dagen.

Tommy said...

var ikke det jeg sa. Jeg sa at vi kunne en solskinnsdag fra poostkirobyrået bedre enn nasjonalsangen;)

Are said...

Jepp, og BB skrev nasjonalsangen.