Wednesday, September 10, 2008

Ny gitar?:D

Nå vurderer jeg altså å kjøpe ny elektrisk gitar og forsterker grunnet ikke veldig god kvalitet på nåverende utstyr. Det hørtes egentlig veldig fint ut språkmessig... hahaxD... Hvertfall: gitaren je har fra før, en louder ette eller annet, lager ganske høy lyd i forhold til hva en elektrisk gitar skal lage (uten tilkobling av forsterker). Det ligger egentlig i ordet elektrisk gitar, at gitaren skal være tilkoblet forsterker, og når da lyden fra strengene er høye i bakgrunnen hører du det sammen med forsterkerlyde. Noe som ikke høres så bra ut.. Dette er ikke noe feil på gitaren, men bare billige deler siden det er en nybegynnergitar, og nybegynnere krever som oftest ikke spessielt mye. Grunnen til eventuell ny forsterker er at den jeg har ikke er nok "fut" i (15w) og lyden er ikke helt god, i form av litt skarpe lyder, spessielt med litt volum. Så nå har jeg sett på en Ibanez gitar ved navn RG320PG, og forsterker, også Ibanez, med navnet TXR-30R. Gitaren ligger på 4400kr, og forsterken på 1700 kash... Enjoy the pictures!!!

PS: Utstyret kan sjekkes hvis interresse:





















4 comments:

Are said...

Jajaja, men når er det KONSERT?! :)

Jeg skal ha billett på første rad :D

Tommy said...

hmmm... Det må bli helgen om to uker! neste helg 20.09, er jeg hos pappa... Er med lydgaranti til og med!!!:D Bare hiver mamma ut da, så hun ikke begynner å klage på at det er for høyt og bla bla bla

Are said...

Det høres ut som en plan :D

Jeg hørte forresten rykter om at du spilte glitrende på bryllupet. Ser frem til å oppleve det live på ny gitar ;)

Renate said...

Hey, hive meg ut????