Saturday, February 9, 2008

"Advarer mot tikkende vitaminbombe"



Advarer mot tikkende vitaminbombe? Hva skal dette bety?!?! Jo: "Stadig flere produsenter putter inn mineraler og vitaminer i matvarene våre under påskudd av å gi oss bedre helse." Mitt spørsmåler da: Er verden blitt helt gal?!?!?! Vitaminer i f.eks. brus? Hva er det poenget med da? Folk som kjøper f.eks. brus vet at det er usunt, men kjøper det fordi! De klarer kanskje å inbille noen at brusen da blir "sunn".. Men jeg tviler sterkt! (les hele artikkelen på http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=507138)

2 comments:

Are said...

Med vannløselige vitaminer som vitamin C er antagelig det største problemet at varen virker sunnere enn den er, overskuddet pisser vi jo bare ut igjen. A og D vitaminer er fettløselige og blir derfor i kroppen selv når de tas opp i overskudd. Dette kan være et problem. Jeg er mer tilhenger av å ta tran enn at det settes til D vitaminer i brus. At folk blir lurt tror jeg på. Bare se på hvordan Tine meierier har bygget merkenavnet sitt.

Tommy said...

ja. Liker "ordentlig" mat best jeg og:)